Hvis du har en virksomhed eller en forretning og er vant til at annoncere i aviser, tidskrifter og ugeblade, eller andre såkaldte konventionelle medier, så skulle du nok se at skifte taktik, og vende synet mod online marketing, hvor det foregår på internettet via blandt andet de social medier, Google, online reklamer med mere. En af de vigtigste grunde til at du bør skifte stil og taktik er, at kunderne og forbrugerne i dag bruger så meget tid på internettet, at de skubber de konventioneller medier ud af billedet. Ikke nok med at internettet har overtaget annoncepladserne, så viser det sig også, at kunderne er der hele tiden. Prøv at se på billedet af en person som læser i en avis, og tænk så på, hvor mange annoncer der er i avisen, og hvor stor sandsynlighed der er for at læseren ser lige den annonce som en annoncør har placeret i avisen. Og tænk så på, hvor mange gange læseren vil åbne avisen igen. Nej vel. Det sker sikkert ikke.

Målrettet online marketing

Med målrettet online marketing vil du få helt andre muligheder, som de skrevne medier, tv-reklamer eller andre ikke giver. Det skyldes at brugernes færden på nettet logges og huskes. Det betyder, at hvis de en gang har søgt på for eksempel tømrer, så vil der i ny og næ dukke en annonce op på tømrer lige foran dem, helt automatisk. Forbrugerne bliver fodret med annoncer som de selv har vist lidt interesse for, og det kan ikke blive mere målrettet. En anden fordel ved den online marketing er helt klart prisen. Hvis du bruger 1.000 kroner på en annonce i avisen, så ved du ikke hvor mange kunder du får. Med 1.000 kroner på en internet annonce vil du være sikker på at der var kunder i butikken. Du kan nemlig selv vælge om du vil betale for visninger eller klik til din hjemmeside, og det er ret smart og langt mere målrettet.

Online marketing er fremtiden

Har du ingen erfaring med online marketing, så kan du finde masser af information på internettet, og her vil du også kunne finde en partner som kan hjælpe dig i gang. Vil du styrke din virksomhed og få den godt ind i fremtiden, så kommer du ikke udenom den nye måde at gøre tingene på. Dine konkurrenter er allerede godt i gang, så hvad er det at du lige venter på? Kunderne? De kommer kun, hvis du også er der, hvor de er.