I den digitale verden kan det være svært at opnå succes som et firma. Ikke nok med, at det kræver de rette digitale markedsføringsstrategier, så ændres algoritmer næsten konstant. Derfor handler succes også i høj grad om at være hurtig til at lave ændringer. Samtidig bliver konkurrencen online stadig større, da flere og flere firmaer kommer til. Med de rette værktøjer har du dog mulighed for at opnå succes online. Er du interesseret i at blive mere succesfuld online, så læs med i denne artikel, hvor du får tips, der kan hjælpe dig og dit firma på vej.

Online markedsføring

Hvis du ønsker, at din hjemmeside, blog eller webshop bliver mere synlig og tilgængelig online, så er det online markedsføringsstrategier, du skal ty til. Der findes et utal af forskellige muligheder, blandt andet:

  • SEO – Søgemaskineoptimering
  • SEM – Søgemaskinemarkedsføring
  • Sociale medier

Strategierne virker hver for sig, men bruger du alle tre markedsføringsstrategier samtidig, får du ofte meget bedre resultater. For små virksomheder kan det være en dyr affære, men i det lange løb kan det som regel sagtens betale sig at investere i online markedsføring. Lån penge, hvis du vil styrke din virksomhed online.

SEO

Søgemaskineoptimering, også kaldet SEO, handler om at gøre din hjemmeside, webshop eller anden online aktivitet så synlig på søgemaskiner som Google, Yahoo! og Bing som muligt. Hvis du vil bruge SEO, handler det om at optimere en eller flere hjemmesider, så søgemaskinerne nemt kan opfange dit skriv. Med dette kan søgemaskinerne rangere din hjemmeside under forskellige søgninger, der bliver foretaget af forskellige mennesker. Jo bedre optimeret din hjemmeside er, jo større chance er der for, at andre mennesker får øje på din hjemmeside eller webshop. Derfor kan SEO hjælpe med at give dig flere besøgende og derigennem potentielt flere kunder.

SEM

SEM, som står for søgemaskinemarkedsføring, minder om SEO, da det også handler om at blive mere synlig for andre. Mens SEO benytter tekst til at blive synlig, bruger SEM derimod reklamer. Der findes mange forskellige måder at udføre SEM på, herigennem Google AdWords, som er pay-per-click-annoncering. Det betyder, at du betaler, hver gang en bruger klikker ind på dit link. Med Google AdWords bestemmer du selv, hvor mange penge du vil bruge. Hovedreglen er dog, at jo flere penge, du giver, jo større sandsynlighed er der for, at det er din hjemmeside, der er øverst imellem alle resultaterne.

Sociale medier

Sociale medier bliver i disse år i høj grad også brugt som markedsføringsstrategi. Flere og flere virksomheder laver Facebook-sider og Instagram-profiler, da brugerne ofte befinder sig på de sociale medier. Markedsføring med henblik på sociale medier handler dog ikke kun om at oprette en side eller profil, det handler i høj grad også om at lave relevant og spændende indhold, som brugerne kan se og dele. Dette kan blandt andet være videoer, hvor virksomheden forklarer sit budskab og sine produkter. Det kan også være gennem sponsorater, hvor influencers taler om dit produkt, og du får også mulighed for at annoncere på sociale medier.

Leave a Comment